42 yıl sonra tiyatroya döndü

Eski devlet bakanı Yüksel Yalova, Reşat Nuri Güntekin’in unutulmaz romanı “Yaprak Dökümü” ile tiyatroya döndü. Hakan Altıner’in romandan uyarlayıp sahneye koyduğu oyun, geçen pazartesi Trump Sahne’de perde açtı. 42 yıl aradan sonra tiyatro sahnesine çıkan Yüksel Yalova ile tiyatroya olan aşkını ve kendisi gibi oyuncu olan kızı Melike İpek Yalova’yı konuştuk.

42 yıl sonra tiyatroya döndü

Soru:  “Yaprak Dökümü”nde oynama fikri nasıl gelişti?

- Hakan Altıner, mükemmel bir uyarlama yaptı. Benim de konservatuvardan arkadaşım. 1975 yılı İstanbul Belediye Konservatuvarı Tiyatro Bölümü mezunuyuz ikimiz de. “Gel Reşat Nuri Gültekin’i oyna” dedi. Ben de “oynarım” dedim. Oyun harika. Bir kere oyuncular çok iyi. 
Soru:  Reşat Nuri Güntekin’i oynamak sizde nasıl bir duygu uyandırdı?

- Türk edebiyatında sıra dışı bir yazar. 50 sene sonra bile güncel diyebileceğimiz büyüklükte bir yazar. Onunla ilgili çok makale var. Aristoteles’in “Retorik” eseri ile Reşat Nuri Güntekin’in “Acımak” romanı hep böyle mukayeseli yazılır. Dolayısıyla Reşat Nuri’yi oynamak büyük bir sorumluluk. Ama biz de eski mektepliyiz. Vaktiyle Kenter Tiyatrosu ve Şehir Tiyatrosu’nda oyuncu ve yönetmen yardımcısı olarak çalışmıştım. Sürekli sanatın içinde olduğum için kabul ettim.

42 yıl sonra tiyatroya döndü

Behlül Aydın
Hürriyet

www.hurriyet.com.tr/kelebek/televizyon/42-yil-sonra-tiyatroya-dondu-42356537